lördag 26 februari 2011

Göteborg Horse Show

I torsdags var jag och mina underbara döttrar på Göteborg Horse Show hela dagen. Där träffade vi underbara Petra och hennes äldsta dotter.. Det var första gången Felicia träffade hennes dotter. Det sa klick mellan dom med en gång.. det skiljer ett år på dom.. Dom skratta, prata, kollade saker och hade jätte roligt..

Vi gick naturligtvis även på mässan, där hittade Felicia några borstar som hon var tvungen att ha.. några leksakshästar till sitt stall.. armband.. Jag hittade mig en väska.. och ett par nya ridvantar.. tänk att gå på hästmässa och hitta sig en väska.. (tack för den pappa.)
Vi åt även popcorn godis och hamburgare, fikade och ja hade en underbart trevlig dag.

När Felicia la sig på kvällen krama hon om mig och sa Tack för en trevlig dag mamma... Underbar lilla stumpan..

Idag har vi varit på ridskolan. Felicia red en liten söt ponny vid namn Lady. Men hon ville inte trava idag... ???? Va varför.. jo förra gången gjorde ponnyn hon då red ett litet bocksprång.. men hon satt kvar.. Sedan har en berättat för henne när hon ramlade av och skadade sig.. Hon travade två steg. sedan nöjde vi oss.. Jag berättade för henne att hennes rid instruktör ramlade av för två veckor sedan.. Hon funderade lite och insåg att man inte behöver slå sig illa.. Tror det är dags för lillstumpan att göra en lätt av sittning så att hon ser att det inte är så farligt...

Nu skall jag och Felicia titta på film i sängen sedan hoppas jag att John blund hittar hit..
Kram Paula

2 kommentarer:

Carina sa...

Visst är det härligt att ta en sån där dag ibland...riktigt få mysa tillsammans allihopa! Det är ju precis det som livet går ut på...
Så duktig hon är lilltjejen...
Kramen.

Herr Nilssons Fru sa...

Ajsan bajsan....vad kul!!!
Varför ringde du inte mig...du lovade ju sist..förra året...
snyft..snyft...

Nåväl tvillingar förlåter alltid varandra. Så okey.

Kramiz