torsdag 10 februari 2011

En lugn och skön dag...

Idag har jag och Felicia varit i stallet hos hennes lilla skötar ponny Atte... Ingen ridning blev det då det snöa och regna små spik... Men mycket gos och borst blev det..

Har inte gjort så mycket mer faktiskt, bara tagit det lugnt och försökt ladda batterierna. Lite sömn gör att man blir trött.. borde ju vara van eftersom det har hållit på så här till å från länge länge.. Men helgens sömnbrist gör sig påmind nu när man har varit ledig..

Däremot skämde jag bort familjen med ytligare en "ny" maträtt..
Torskblock med ett gott taco täcke...
Blanda mild eller hot taco sås med grädde och creme fraisch, och riven ost..
Häll över blandningen över fisken.
Krossa taco chips över...
Å swich in i ugnen i mitten på 225 g i ca 25 min.. servera ris eller kokt potatis till...

Egentligen skulle man ha filéer men jag tog torskblock och det blev super gott.. Hela familjen åt och gilla det.

T om lill skruttan som INTE skulle ha någon middag när det var fisk. Hon tänkte i några sekunder och kom på att man blir smart av fisk, så hon kunde smaka.. Men hon var nog den som åt mest.. -Mamma, det var jätte gott!!!!!!

Bakade en egen kladdkaka idag, för stora tösen ringde och var sugen på det... (återkommer ang Ekströms kladdkaka) får väl se om den slår min hehe...

Nu tänkte jag ta en go dusch och sen inta soffan eller möjligtvis sängen med en gång och titta lite på teve. Innan john Blund kommer och hälsar på....

Den lilla sjuka tjejen som jag skrev om för ett tag sedan mår mycket bättre och är hemma på permission Men hon kan när som helst åka ner igen.. Men vi håller tummarna för denna otroliga kämpen som har kämpat sig upp så fort efter transplantationen så hon nu är hemma på premiss.. Heja heja Isabel....


Kram Paula

1 kommentar:

Carina sa...

Låter som om ni hade en mysig stund i stallet! Dottern älskar hästar - men tål dem tyvärr inte!
Din fiskrätt lät ju riktigt mumsig...ska minsann testas, tack för tipset!
Ha nu en lugn och trevlig helg!
Kramen.