tisdag 1 februari 2011

Kräk baciller =(

Stackars liten i morse spydde hon på parkeringen, jag satte i halsen mamma sa hon. Vi satte oss i bilen och åkte en pytte bit. När hon säger att hon har ont i magen. Gjorde en snygg helomvändning och åkte hem. Hm hon satte nog inte i halsen. Väl hemma så började hon att spy, stackars liten ingen mat i magen och så spy...
Hon är bättre har inte spytt på några timmar och fått i sig lite lite youghurt..
Så dom närmaste dygnen är vi hemma. 48 timmar innan hon är smittfri från sista spyningen.. Tänk om alla kunde hålla på det så slapp magsjuka (å andra sjukdomar) att sprida sig så.. Kanske lättare för mig att förstå hur viktigt det är, som själv har jobbat inom barnomsorgen.

Ibland undrar man hur föräldrar tänker (gäller mig själv oxå) men just i detta sammanhanget så måste man ju förstå att tempot är mycket högre på dagis än hemma. Orkar barnet verkligen gå tillbaka för tidigt till förskolan, för att man måste till jobbet?!?
Bättre att vara hemma en dag för länge än att dom snart är sjuka igen..

Har tittat runt lite på olika kameror jösses en hel hög finns som verkar vara bra. Har inte bestämt mig ännu.. Innan sommaren skall jag nog ha bestämt mig iallafall hihi.

Planerade att städa i klädkammaren, öppnade dörren och stängde den lika fort igen. Fy vad där ser ut... Det lär ju inte springa ifrån mig... så det tar vi en annan dag.
Nu skall jag lägga mig i sängen och kolla på teve med lill tjejen..
Kram Paula

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte roligt med sjuka barn.Här är det williams tur(halsfluss)+39graders feber.Men kräksjuka slår nog allt.Krya på er. Kram Bella.